Het nabootsen van menselijke empathie en voorspellen hoe websitebezoekers zich in de toekomst gaan gedragen. Zelfbenoemd personalisatieplatform Unless komt met nieuwe machine learning-tools om websites af te stemmen op de bezoeker.
Sander Nagtegaal, ceo van de personalisatieservice, heeft voor de nieuwe tool machine learning ingezet om het gedrag van klanten te voorspellen en zo een gepersonaliseerde klantervaring te kunnen bieden. Die voorspellingen rollen uit de vergelijking tussen het gedrag van nieuwe bezoekers en die van oudere websitebezoekers. Scores op het gebied van websitedata worden afgezet tegen het persoonlijke profiel van de bezoeker. Zodoende ontstaat er een patroon, aldus de IT-ceo.
Horelogekijker
‘Als je iedere bezoeker aanspreekt op een persoonlijke manier, verbetert de aandacht enorm. Maar dan moet je wel goed weten hoe iedere bezoeker in zijn vel zit. Is de bezoeker gehaast of juist niet, is het een actieve bezoeker, heb je zijn aandacht? Met machine learning kunnen we dat nu heel goed voorspellen’, stelt Nagtegaal. ‘Het is te vergelijken met een verkoper die het gedrag van de persoon tegenover hem observeert en vervolgens zijn strategie aanpast. Iemand die steeds op zijn horloge of telefoon kijkt, heeft een lage aandachtsspanne. Als blijkt dat de engagement laag is, zul je ook aan bepaalde knoppen moet draaien om de verwachte activiteiten omhoog te schroeven.’
bron: CustomerFirst
De vraag naar klantenservicemedewerkers blijft groeien. In het eerste kwartaal van dit jaar waren er…
E-mail blijkt het favoriete kanaal van Nederlandse burgers wanneer zij contact moeten opnemen met de…
Binnen tien jaar wordt twee derde van alle interacties tussen klanten en bedrijven door slimme…
Voor een gesprek heb je twee mensen nodig, maar om het gesprek te laten slagen…
Het zijn fascinerende tijden op het gebied van klantinteractie. Nieuwe contactkanalen volgen elkaar sneller op…
Supermarktketen Jumbo heeft de eigen app uitgebreid met een spraakmodule. Hiermee kunnen klanten inspreken wat…