Supermarktketen Jumbo heeft de eigen app uitgebreid met een spraakmodule. Hiermee kunnen klanten inspreken wat ze op hun boodschappenlijstje willen zetten. Het samengestelde lijstje kan vanuit de app eventueel als bestelling naar de online shop worden gestuurd. Roy van Keulen, verantwoordelijk voor de digitale strategie van Jumbo Supermarkten, heeft dit bekend gemaakt aan Emerce. Van Keulen stelt dat Jumbo de leidende omnichannel retailer wil worden in een markt waar jaarlijks 35 miljard euro in omgaat. Ruim twee procent daarvan gaat nu via online. Om daar te komen heeft Jumbo een agile cultuur omarmd: in kleine stapjes doorlopend innoveren. De voice-app is daar een voorbeeld van. De iPhoneversie is in juni ontwikkeld en gebouwd met IBM Watson. Begin oktober volgt een pilot met duizend vaste klanten waarna de app wordt uitgerold naar alle klanten. Er volgt dan ook een Android versie. Daarnaast werd Jumbo aan de ontwikkeling van predictive shopping waarbij 8- procent van het boodschappenmandje al klaar staat als klanten gaan shoppen. Volgens Emerce heeft Jumbo de IT-afdeling uitgebreid van vijftig naar tweehonderd man. (Bron: Emerce)
De vraag naar klantenservicemedewerkers blijft groeien. In het eerste kwartaal van dit jaar waren er…
E-mail blijkt het favoriete kanaal van Nederlandse burgers wanneer zij contact moeten opnemen met de…
Binnen tien jaar wordt twee derde van alle interacties tussen klanten en bedrijven door slimme…
Het nabootsen van menselijke empathie en voorspellen hoe websitebezoekers zich in de toekomst gaan gedragen.…
Voor een gesprek heb je twee mensen nodig, maar om het gesprek te laten slagen…
Het zijn fascinerende tijden op het gebied van klantinteractie. Nieuwe contactkanalen volgen elkaar sneller op…